eBusiness v konkurenčním distribučním prostředí

Restrukturalizace distribučních společností je v současné době globálním jevem. Firmy přehodnocují své podnikové strategie tak, aby dokázaly pružně reagovat na nejisté a stále se měnící podmínky na trhu. Průzkum trhu, který pro vlastní potřebu provedla společnost IBM, prokázal, že distribuční společnosti se zaměřují především na prvky hodnotového řetězce (tj. výrobu, zpracování, přenos, distribuci, malo- a velkoobchod) a uvažují nad celou řadou strategických možností.

Když se distribuční společnosti slučují, mají hlavní podíl na úspoře nákladů úspory v oblasti IT. Po akvizici se však tyto úspory opět rozplynou, protože firmy jsou nuceny sjednotit datová střediska a oddělení IT, do čehož se příliš nehrnou. Pokud se strategie e-business implementuje ihned na začátku fúze, ušetří se více, než jen „režijní náklady“. Nová firma se také musí zamyslet nad svým business modelem, protože má mimo jiné konkurenci v oblasti internetových podniků. Ziskovost a nízké režijní náklady si lze udržet pouze díky zavedení e-komerce a integrovaných webových procesů.

V současné době je patrná tendence k vytváření trhů B2B, využívání systémů pro e-procurement a procesů pro získávání zákazníků prostřednictvím Internetu. Není tajemstvím, že většina distribučních společností se rozhoduje pro přechod do podoby e-businessu na základě těchto skutečností. Každá společnost má svůj vlastní přístup, existuje však několik prvků, které by v zájmu svého úspěchu před přechodem na e-business měly zhodnotit všechny:
* Poslání: účel a metoda udržování a správy e-businessu v rámci podniku (včetně externích komponent).
* Organizace: struktura, vztahy nadřízených s podřízenými a propojení podnikových zdrojů s dalšími oblastmi podniku.
* Procesy: předem definovaný tok činností potřebný pro důležité kroky v oblasti e-businessu a vytváření e-business výsledků.
* Opatření: mechanismy odpovědnosti za e-business v rámci podniku a pracovní procesy na úrovni jednotlivců, týmů a pracovních skupin.
* Strategie: předem definovaná rozhodnutí s určitými hranicemi, standardy a v určitém rozsahu.
Zdroj: Utilities Project - informační server pro energetiku
Zobrazit přehled článků ze zdroje Utilities Project