Energetické společnosti a čtvrtý stupeň elektronického obchodování

V prvních třech etapách zavádění elektronického obchodování (E-Business) se rozhodující funkcí z hlediska snížení nákladů stalo zautomatizování obchodních vztahů. Pro čtvrtou etapu bude rozhodující stávající funkce obchodování a shromažďování informací vylepšit a přizpůsobit potřebám zákazníků. Zákazníci prostřednictvím služeb na Webu mohou zautomatizovat sběr, ověřování a zpracování informací od více potenciálních dodavatelů. Budoucí úspěšné firmy musí dnes investovat do technologií, které zrychlí jejich obchodní vztahy, musí se zaměřit na své zákazníky a omezit své provozní náklady.

Energetické společnosti nejsou pouze dodavateli energie, ale také dodavateli zákaznických a finančních služeb. Při rozvaze zavádění standardů a technologií elektronického obchodování je třeba rozvážit nejen možnosti automatizace, ale také důsledky jejich využívání při skutečných obchodech, které se dotýkají více vertikálních segmentů.

Článek popisuje praktické příklady zavádění různých fází elektronického obchodování v energetických společnostech, zaměřuje se na čtvrtou fázi a zmiňuje se i o standardech a technologiích podporujících elektronické obchodování.
Article source Utilities Project - informační server pro energetiku
Read more articles from Utilities Project